Harakiri

Trailer

Inhalte(1)

Ein umherziehender Samurai bittet darum, in dem Haus eines feudalen Lords aufgrund bitterer Armut Harakiri begehen zu dürfen. Die dort ansässigen Samurai wittern einen Trick, um an Nahrung und Geld zu kommen. Um dies zu verhindern, hatte sie vor kurzem an einem jungen Samurai mit ähnlicher Bitte einen Exempel statuiert und ihn seien Anfrage durchführen lassen – mit einer stumpfen Klinge. (Verleiher-Text)

(mehr)

Videos (1)

Trailer

Kritiken (2)

Goldbeater 

alle Kritiken

Deutsch Ein hervorragend strukturierter dramatischer Handlungsstrang über Ehre, Rache und moralische Werte, der dem Zuschauer genau dosierte Informationen gibt, damit sich das Handlungspuzzle im Finale perfekt einfügt. Von Anfang an ist klar, dass er Hauptcharakter nicht ohne einen vorher durchdachten Plan in die Löwengrube treten würde, und wie sich später herausstellt, läuft alles wie am Schnürchen, was den Zuschauer sehr überrascht. Eine sehr beeindruckende Vorstellung mit einigen ikonischen Samurai-Duellen. ()

Matty 

alle Kritiken

Englisch An open  (not only the realistic depiction of the titular act) criticism of relationships in Japanese society at the end of the Edo era. Starving Ronin commit harakiri, the women suffer in silence, children die early. Poverty, pain, hopelessness. Kobayashi can elicit strong emotions using minimal formalistic means. Of all camera movements, he gives priority to dolly shots. And the characters stand or (more frequently) sit, and he doesn’t need to raise or lower the camera thanks to the well-chosen initial placement. Not only do we see what is necessary, the placement of the characters in the space also corresponds to their social status. The film is therefore a joy to watch even if you are not interested in the story or the unusual way it is told (flashbacks clarifying other flashbacks). The predominant part of Harakiri comprises dialogue scenes which, thanks to the directing and the music by Tôru Takemicu (who collaborated with, among others, the avantgarde director Hiroshi Teshigahara), are just as thrilling as the lengthy sword fights in the final minutes. If you let yourself be carried away by this film, you definitely will not stay with it only because of those. 85% ()

Werbung

Galerie (52)