The Substance

  • USA The Substance
alle Plakate
Werbevideo

Inhalte(1)

Have you ever dreamt of a better version of yourself You, only better in every way. You should try this new product, it’s called The Substance. It changed my life. With the Substance, you can generate another you: younger, more beautiful, more perfect. You just have to share time – one week for one, one week for the other. A perfect balance of seven days each… Easy right? If you respect the balance…what could possibly go wrong? (Cannes Film Festival)

(mehr)

Videos (1)

Werbevideo

Kritiken (5)

Filmmaniak 

alle Kritiken

Deutsch Ein Arthouse-Schund, in dem sich eine elegante und effektvolle moderne Filmarbeit mit einem intensiven B-Movie-Body-Horror mischt, der Zuschauer mit schwächeren Mägen dazu zwingt, den Blick abzuwenden oder sogar den Saal während der Vorführung zu verlassen. Viel Videoclip-Softporno-Ästhetik, manchmal so, wie wenn David Cronenberg Re-Animator drehen würde, am Ende fügt sich der Film jedoch zu blutigen Splatter-Filmen wie Braindead - Dead Alive von Peter Jackson. Gedanklich ist es als Satire auf den selbstzerstörerischen Wunsch nach ewiger Jugend und Schönheit ziemlich geradlinig und oberflächlich – wahrscheinlich absichtlich – und in der Handlung kümmert sich der Film nicht wirklich um den Sinn und zögert nicht, seine eigenen Regeln zu brechen. Alles ist darauf ausgerichtet, dass der Film ständig die Grenzen der Erwartungen verschiebt und mehrmals sprunghaft damit schockiert, wie weit er gehen kann. Es ist jedoch mit einer ungewöhnlich pulsierenden Energie gedreht und dank des flotten Tempos, der pulsierenden Musik, der ausgefeilten Bildkompositionen und der beiden Hauptdarstellerinnen (und des wunderbar widerlichen Dennis Quaid in der Nebenrolle) macht es wirklich Spaß, den Film zu sehen. Es ist eine pure übertriebene Unterhaltung für Hartgesottene. Es ist ideal, den Film als kollektives Erlebnis mit vielen anderen Zuschauern zu genießen. ()

POMO 

alle Kritiken

Deutsch Lassen Sie sich nicht von der oberflächlichen Handlung und dem B-Movie-Stil abschrecken. Nach den Regeln des Fernsehgeschäfts ist der Film absichtlich oberflächlich. Die Alten müssen gegen die Jungen mit perfekten Körpern ausgetauscht werden. Und Promis sind bereit, dafür alles mit ihren Körpern zu tun. In den ersten hundert Minuten wollte ich fast nicht glauben, dass es in der Wettbewerbssektion des Filmfestivals in Cannes so einen billig gestylten Schund gibt. Doch Coralie Fargeat hat einen höheren Plan für uns und spinnt ihn zu unerwarteten Wendungen aus – psychologisch mit der inneren Zerrissenheit der Hauptfigur und genretechnisch in Anlehnung an die frühen Splatter-Filme von Peter Jackson. Es ist ein fast transzendentales Body-Horror-Spektakel, bei dem sie sich nicht scheut, Herrmanns Musik aus Vertigo - Aus dem Reich der Toten oder Strauss' Musik aus 2001: Odyssee im Weltraum witzig einzusetzen. Perfekt besetzt mit Demi Moore in der Rolle des scheidenden und Margaret Qualley in der Rolle des aufstrebenden Stars der Fernsehshow. Letztere, die übrigens dieses Jahr in Cannes auch im neuen Lanthimos zu sehen ist, erlebt gerade einen echten Karrieresprung. Danke an Tarantino, dass er sie entdeckt hat! Wenn der Film in den ersten hundert Minuten nicht so durchsichtig und vorhersehbar mit B-Movie-Elementen umgegangen wäre, hätte ich ihm fünf Sterne gegeben! ___ Ich habe den Eindruck, dass Regisseurinnen anfangen, viel mehr weibliche Nacktheit in ihren Filmen zu zeigen als Regisseure. Beispiele dafür sind in Cannes dieses Jahr The Balconettes und The Substance, in denen wir Nahaufnahmen von Demi Moores und Margaret Qualleys Brüsten sehen. Ganz zu schweigen von ihren Kurven in Leggins. Zum Anbeißen! [Cannes FF] ()

Werbung

Goldbeater 

alle Kritiken

Englisch I was not too impressed with Coralie Fargeat's previous effort, a revenge movie with a lot of nonsense, although it showed that this French director can impress with her frenetic style and imaginative imagery, but it lacked - well, how else to put it – substance. But The Substance does have plenty of it! What's admirable is that although there's a very simple and straightforward plot practically worthy of an episode of The Twilight Zone, stretching it out to nearly two and a half hours somehow works, and has an incredible pull to boot. It's a compilation of many inspirations: “The Picture of Dorian Gray”, films like Death Becomes Her, Sunset Blvd. and the body horror works of Frank Henenlotter (and after reading other reviews here, everyone can find a little something different in it), and it all holds together very well. The main acting trio of Demi Moore, Margaret Qualley and Dennis Quaid all deliver incredible performances, each of them doing so in a slightly different style. There are some really great, impressive sequences and the final half hour is quite simply the scene of the year! [KVIFF 2024] ()

J*A*S*M 

alle Kritiken

Englisch A cautionary tale about the fact that rules are meant to be followed; especially when it comes to a miracle drug that you are about to inject into your body. At first, I was a bit miffed that I didn't detect an effort on the director's part to build atmosphere and try to scare the viewer, instead, she unleashes "just" an entertaining straightforward satire. But once the inner psychological struggle between the heroine's lust and rational will starts to manifest itself physically (I vividly remembered my attempts to quit smoking), The Substance takes on a crazy edge. There are several times when you think that this film will probably end soon, because it has already reached a point where other horror films only get to the final scene... but then Coralie Fargeat always injects another shot of body horror gunk into the film's veins and takes the ride up another level. This woman's got balls. I'm a little surprised it got the screenplay award at Cannes, because it kind of does what it wants in the finale, the rules of the fictional world are only loosely outlined; I would have expected more success with midnight screenings than with critics, but obviously miracles do happen sometimes. The Substance probably won't be my favourite horror film of the season at the end of the year, I always give preference to serious horror and dread in that regard, but at the same time it has to be said that few films have INSTANT CLASSIC written all over them in such big letters. ()

IviDvo 

alle Kritiken

Englisch Demi Moore is back! And in a banger like this! When my friend asked me what it was about, I said: something like Death Becomes Her, but more modern, more revealing, more honest, more daring, more raw, more psychological, and most importantly... bloodier! I had an incredible time, but the film also made me think. I don't have to burden myself with ageing at the moment, but it's coming, and I'm surrounded by women who are at a similar stage of life to the main character (just not famous), and I can see that it's a heavy burden. The body isn't as fresh and firm as it used to be, men don't turn on you anymore, and the terrible way it can play with the psyche, and self-esteem, I think that's portrayed perfectly. What are we going to say, the world has always been, still is, and probably always will be putting a huge emphasis on looks. And then a sleazebag like the one played by Dennis Quaid defines you, your worth, and your life: a perfect contrast. For me, the movie experience of the year, which I will, despite the final over-the-topness and absurdity, gladly give a second viewing. [Festival de Cannes 2024] ()

Galerie (3)

Verwandte News