Inhalte(1)

As a heat wave brings a Marseille neighbourhood to the boil, three roommates gleefully meddle in the lives of their neighbours from their balcony. Until a late night drink turns into a bloody affair. (Cannes Film Festival)

Kritiken (2)

POMO 

alle Kritiken

Deutsch Eine verrückte feministische „Horror“-Komödie mit drei hysterischen Frauen, einer abgebissenen Eichel, einer Leiche im Kühlschrank, Geistern von verstorbenen Männern und einer ordentlichen Portion Blut und vor allem weiblicher Nacktheit, wie wir es nicht einmal im französischen Mainstream gewohnt sind (noch weniger woanders). Der Film, der offensichtlich eine Metapher für den Umgang leidender Frauen mit Männern – Idioten ist, fügt der Darstellung der Weiblichkeit durch die Nacktheit eine interessante Offenheit hinzu. In dieser chaotischen Pilz-Genremischung, die mit bewundernswerter Energie gefüllt ist, fehlt jedoch eine funktionierende Dramaturgie, die sie objektiv zu einem guten Film machen würde. [Cannes FF] ()

JFL 

alle Kritiken

Englisch The most peculiar character for The Balconettes is the episodic figure of the annoying critic, distanced via an online call and naturally in the form of an old white guy, who embodies an alibi for the whole work – he is supposed to defend it against criticism, which has already  been shredded in the spirit of the teenage imperative “you don't understand me, because you’re dumb”. That doesn’t change the fact that The Balconettes remains a boorish mess. Though it aims to make a likably subversive and relieving point, the path that it takes to that goal is very chaotic, neurotic, disorderly and overwrought. That is also true of its protagonists (a writer, an extravagant camgirl, an admired actress), who futilely long to find themselves and their inner self-realisation in the false promises of the would-be liberating media, over which they supposedly have emancipatory control, but which at its core is equally binding and objectifying. ()

Werbung

Galerie (2)