Regie:
Peter CattaneoDrehbuch:
Simon BeaufoyKamera:
John de BormanMusik:
Anne DudleyBesetzung:
Robert Carlyle, Mark Addy, Steve Huison, Tom Wilkinson, Paul Barber, Hugo Speer, Lesley Sharp, Emily Woof, Paul Butterworth, Bruce Jones, Joanna Swain (mehr)Streaming (6)
Inhalte(1)
Eine Männer-Striptease-Show in der englischen Industriestadt Sheffield, veranstaltet und vorgeführt von arbeitslosen Stahlarbeitern. Auf diese verrückte Idee kommt der ständig unter Geldnot leidende Gaz. Tatsächlich gelingt es ihm, eine kleine Truppe zusammenzustellen. Allerdings will Gaz, dass die Männer sich komplett entkleiden, und das sorgt für erste Rückzieher. Doch die Stripshow ist bereits ausverkauft. (ServusTV)
(mehr)Kritiken (3)
I first saw this story at the theater, where it captivated me, but I searched for the way to its film version for quite a long time. Well, it's finally here. The British have shown their great sense of humor. The setting is captured so well that you might easily believe that this whole idea could have been true. An excellent ensemble, where you probably won't know many people - except for Tom Wilkinson - but that doesn't matter at all because it's just fun. Great even after all these years. ()
Der britische Humor hat seine Reize, wenn auch vielleicht nicht so lohnend und anbiedernd. Einige der Szenen sind einfach unwiderstehlich, Cattaneos Umgang mit dem tragikomischen Kampf der alternden Charaktere, zu sich selbst zu finden und ihre Scham zu überwinden, ist ungewöhnlich freundlich und subtil. Der sozialkritische Subtext (der dem von Billy Elliot nicht unähnlich ist) und eigentlich alle ernsteren Themen, die er bietet, fügen sich nahtlos in den Film ein. Das Tüpfelchen auf dem i sind die präzisen Leistungen aller Beteiligten. Ein äußerst netter Film! ()
British cinema has always been able to come up with remarkable films that were appreciated by critics and audiences alike. However, due to the different financial options, it could never compete with the productions of major American studios. American blockbusters have consistently dominated the British box office rankings. The first breakthrough was Trainspotting, but the comedy The Full Monty truly struck gold and became a benchmark for many imitations. It was the most popular film of the year in Britain and also performed well in the American market, where European films traditionally struggle. The film features a diverse, contrasting, appealing cast, and a wide range of themes combining erotic elements with social subtext, all wrapped in a comedic form. The humor never stoops down to cheap pandering, and the screenplay is truly balanced, in addition to having a suitable duration. Overall impression: 90%. ()