A.C.A.B. - All Cops Are Bastards

  • Italien A.C.A.B.: All Cops Are Bastards (mehr)
Trailer 3

Inhalte(1)

A.C.A.B., oder "Alle Bullen sind Schweine", lautet ein Slogan, der ursprünglich von englischen Skinheads in den 1970er Jahren benutzt wurde. Er verbreitete sich aber schnell unter Hooligans auf den Straßen und in Stadien. Cobra (Pierfrancesco Favino), Negro (Filippo Nigro) und Mazinga (Marco Giallini) sind drei dieser "Bullen Schweine", die sich daran gewöhnen mussten, jeden Tag mit Verachtung und sinnloser Gewalt konfrontiert zu sein. Einer Gewalt, die sie als Spiegelbild einer von Hass getriebenen Gesellschaft verstehen. Das Ziel der drei Polizisten ist es, die Gesetze durchzusetzen und die Ordnung wieder herzustellen – auch wenn es sie sehr viel Kraft kostet. Filmadaption des gleichnamigen Romans von Carlo Bonini. Der Autor erzählt die Geschichte von drei Polizisten, die einer handverlesenen Gruppe von 70 der besten mobilen Polizeikräfte in Rom zugeteilt werden. (Verleiher-Text)

(mehr)

Kritiken (2)

Prioritäten setzen:

Malarkey 

alle Kritiken

Englisch This rather unambiguously named film brings what is actually a rather objective view on Italian problems, which however are not only Italian but we’d find them in the entire Europe. On several occasions, I spotted problems we also have in the Czech Republic. This made me think, and in the end I couldn’t get rid of the impression that we humans are at fault for all these global problems. The system set it up for us, unfortunately. Everything follows the rules we have made, and humanity and the emotions related to it are becoming obsolete. I don’t want to think about where all this is going to end… ()

agentmiky 

alle Kritiken

Englisch Italian films are becoming increasingly enjoyable for me, so I had to watch ACAB right away. I expected a bit more, but technically, it’s a perfect piece of craftsmanship. Expecting something beyond that might have been too much. Ordinary people probably don’t have a clear sense of what it’s like after intense matches where rival fan groups clash. The film shows us those involved, whose job is to stand between them and calm the crowds. If Italian riot police really have such pitiful equipment, I do feel sorry for them. Batons are fine until opponents pull out knives or, heaven forbid, firearms. There’s not much you can do then. The acting is very good, and the fates of the four main characters are quite gripping. Though there are also intense situations with plenty of violence, I just can’t rate it higher. The film is well-made but didn’t have a chance to truly shine, in my opinion. I give it 65%. ()